Himig Ng Pasko


 
Whilst I was sleeping…Libera Official uploaded this wonderful video “Himig Ng Pasko” from the PICC concert!!!:D Too much BLUE though!lol

Very happy now since I LOVE it, and wanted many people to hear/see this!xD It brought me back the memory of THAT amazing night immediately!!!
Ralph’s soft voice is beautiful and comfortable, and Isaac’s voice of the last part is sooo nice as well! And Isaac’s smile is so cute!:)
Actually I liked the Cebu’s one much better. Because when Ralph finished singing his part and Isaac would sing the last part, Ralph smiled at Isaac sooo SWEETLY just like saying “Here you go, you can do it, Isaac.;)”. His smile really moved me.;D

Awww can’t help watching it repeatedly!!xD
 
 
◆ Lyrics ◆  Thank you to phlibera from LDF for Tagalog lyrics.:)

Ah… Ah… Ah…
Para bang hulog ng langit

Himig ng Pasko’y laganap
Mayroong sigla ang lahat
Wala ang kalungkutan
Lubos ang kasayahan

Malamig ang simoy ng hangin
Kay saya ng bawat damdamin
Ang tibok ng puso sa dibdib
Para bang hulog ng langit

And a happy Christmas to you
 
 
◆ English translation ◆

Ah… Ah… Ah…
Like a blessing from heaven

The sound of Christmas is everywhere
There’s enthusiasm in everyone
There’s no sadness
Full of gladness

There’s coolness in the air
How happy each one feels
Every beat of the heart
Like a blessing from heaven

And a happy Christmas to you
 
 
◆ 和訳 ◆

天からの恵みのように

クリスマスの音が溢れ
人々も活気に溢れる
悲しみなんてない
喜びで満たされる

冷たい空気と
すべてを感じる幸せ
胸の鼓動が
天からの恵みのように

 
 
 
やはりアップされたね、フィリピーノそんぐ♥
これはピリピンではメジャーなクリスマスそんぐなんだってさ。
日本でゆうと「もーいーくつ寝ーるーとーお正月ーー♪」
の歌みたいなもんかすら(゜▽゜)←大間違い

2年前のBayan Koビデオは定点お天気カメラ状態だったけど。
今回はちゃんとアップにもなってて表情も見えてめっさエエ(*´∀`)人(´∀`*)

ま、青すぐるけどね←

アイザックの歌い終わった後の笑顔きゃわえかったー(*´▽`)ノ
てか木彫りんのソフティーボイスがほんとこの歌に合っとる♥

んで、これはPICCのときのほう。
できればセブのほうアップしてほしかったんだけど。
セブんときはね、木彫りが歌い終わってアイザックが歌うとき、
アイザックの顔を見て「アイザックがんばって(*´▽`)ノ」
って言わんばかりの木彫りの笑顔がほんとサイコーだったの!!!
その笑顔にフルフルきたよ。・゚゚ ‘゜(*/□\*) ‘゜゚゚・。
ほんとに優しい木彫りんらぶふぉーえばー♥

はぁぁぁああまぢあの感動リバイバルo(>▽<*)(*>▽<)o
その調子でうっかり社長豪雪そんぐもアップしちゃいなよリベラさん!!!←

んでアタクシ叙情的思考がゼロに近いっつーことをうっかり忘れて和訳したけど。
まぁこんな感じでいかがでしょーか\(゜▽゜)/

12 Comments

Filed under 2011 Philippines, in English, in Japanese, Official Info, Songs, Videos

12 responses to “Himig Ng Pasko

  1. YEAH! I know, I know that Ralph’s lovely smile, gently staring Issac when he(Ralph)’s part was done, and Isaac was about to start! – THAT Ralph’s sweet way of looking Isaac is the one me and my sis were all talking about for hours! >∇_< We were so fortunate enough to see "that" in person!♥ That was just sweetest eyes I've ever seen! :D so there, Ralph made that atmosphere even more sweeeeet! yeah? ♥

    Like

  2. yumi

    メッセ再び~~(笑)
    この動画のUPは嬉しすぎーー
    ラルフの優しい声に合ってる♥
    何度もリピしてるとセブでのコンサートの感動が蘇るwwwww
    本当に本当に今回のコンサートよかった。(何度も言ってるけどww)
    ラルフとステフこの2人の存在は大きい!
    ステフの曲もUPして欲しいよねwww
    この際、今のリベラでコンサートのDVD作って欲しい~~

    Like

    • コンサ映像を動画で見れるのは嬉しいよねーーー♥
      最後のあの木彫りんの優しい眼差しはほんとに感動だったぉ。・゚゚ ‘゜(*/□\*) ‘゜゚゚・。
      何度でも言うさ\(゜▽゜)/サイコーだったぜよ!!!!wwww
      しゅてふ&木彫りんはほんと大黒柱だよね、いろんな意味で♥うふ

      ほんと、何気に今のリベラけっこーいいレヴェルだと思うよ、まぢで( ´_ゝ`)ノ
      若干後から修正加えてもいーからさ(←)DVD出しちゃいなよロバたん!!!

      Like

  3. SAKI

    やぁ~ん(//△//)
    この動画のUP嬉しいです!!

    クリスマスアルバムに追加して欲しいくらい
    好きです♪この曲も~(≧▽≦)

    癒されますわぁぁ・・・(´▽`)*。・

    なんと言っても、ラルフのSoftなボイスと
    最後のアイザックのかわいらしいボイス~~!!

    たまらんです←
    アイザックのスマイルにもやられましたよ~///
    初めて?見ました♪アイザックのAngel Smile(笑&照)

    それに、ラルフが歌ってる時に、ちょこっと
    ジョシュの顔がチラっと///(笑)

    ラルフってほんとに思いやりがあって
    優しい子ですよね(*^_^*)←会ったことないくせにw

    見た目から優しそうですし、その笑顔・・・想像できます!!
    でも見たかったぁぁぁ(笑)

    Like

    • おそらくまたPeaceのピリピンeditionに入れられるんぢゃねーかとwww
      ※Bayan KoはPeace発売前だったのにPeaceに入らずナゼだかNew Dawnピリピン盤に入ったっつーイミフリベラ as usual。

      ほんと木彫りんのソフティーボイスがこの曲に合っとるよねん♥♥
      タガログ語よぉわからんけどマラミーン♪っつって一緒に歌っちゃうよね( ̄▽ ̄)
      じょす、最初からチラッチラ映りこんどるwwwww
      さすがアイドル、キラッッ( ̄ー ̄)★っつって。

      木彫りんの超絶優しい眼差し、まぢ見せたい。
      はぅぅぁぁあああ。・゚゚ ‘゜(*/□\*) ‘゜゚゚・。ってなるよ←ほんとにwww

      Like

  4. junokulon

    これアップしてくれて 嬉しいです。夜中だったけど 観た~^^
    でも、きれいな曲なんだけど 何歌ってるのか アイザックの最後以外さっぱりでしたので、訳を 載せてくださって 嬉しいです♪♪
    素敵な和訳 ありがとうございます!!!
    ラルフって、ほんとに優しい気配りできるんですね♪♪
    セブのを 観てみたいな~(^.^)
    ステフソングも是非!!!

    Like

    • ピリピンでいつもお世話になってる現地のガイドさんにセブに移動するときにこの曲はどんな曲なのか聞いたのよ。Bayan Ko的な愛国系そんぐかと思ったら、フツーによく歌われてるクリスマスそんぐだよ、だってww
      あ、和訳、あんなんですんまてん( ´_ゝ`)ノぶ
      木彫りんサイコー\(゜▽゜)/まぢステフのも見せろーーー\(゜▽゜)/

      Like

  5. まろん

    アイザックかわいいーーーーd(≧▽≦*d)
    ラルフフワフワソフトボイスー!d(≧▽≦*d)

    フィリピン、Bayan Koといいいい曲がいっぱいあるんだなぁ。
    いいな。ステキだな。いい曲だな。
    Bayan Ko、好きだから日本のアルバムにも入れて欲しかった…
    そして、もうちょっとちゃんとした動画はないのか?
    あれは確かにお天気カメラorz
    どんだけ目をこらして見た事か(@_@)

    それで、じつはHimig Ng Paskoが読めなくて…orz
    ググッて調べてみたが、Himig Ngパスコって…だからパスコは
    読めるって!!!(-ε-*)ブー
    タガログ語かぁ(@_@;)

    Like

    • いい曲だぉね(*´∀`)人(´∀`*)
      でもBayan Koって、オリジナルのやつ、めっさ演歌みたいのだよwwww
      ロバのアレンジが素晴らしいんだなって心底オモタBayan Ko←
      定点カメラだけどトムガン見によりレポったアタシはすとぅーかー( ´_ゝ`)ノうふ

      木彫りんの歌ってんのからすると、「ヒミンパスコ」でいんぢゃね?
      たぶんgは発音しない系と思うよん(゜▽゜)

      Like

  6. Oh yes, sweet gesture. i wish they could put up the one from Cebu, too.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s